Coaching w Edukacji
Cel studiów:
główny cel studiów to przygotowanie absolwentów do wykorzystywania narzędzi coachingowych w pracy edukacyjnej i wychowawczej. Uczestnicy nauczą się stosowania coaching u zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej, a także w celu zwiększenia efektywności uczenia się.
Adresaci:
- Nauczyciele i dyrektorzy wszystkich typów szkół
- Osoby zajmujące się się wpieraniem rozwoju zawodowego nauczycieli (doradcy zawodowi, konsultanci itp.)
- Pracownicy administracji publicznej w zakresie oświaty
- Osoby zainteresowane coachingiem w edukacji
Dodatkowe kwalifikacje / korzyści dla słuchaczy:
- wzmocnienie efektywności osobistej lub zespołu
- zdobycie umiejętności budowania relacji z uczniem i rodzicami
- wzrost skuteczności w realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych
- rozwinięcie umiejętności rozwiązywania problemów w szkole
- poznanie narzędzi coachingowych
- zwiększenie motywacji i poczucia własnej wartości
- pokonywanie ograniczeń
- wzrost satysfakcji i zadowolenia z życia
- wzbogacenie własnego warsztatu pracy pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, dyrektora
*Możliwość przeprowadzenia własnej analizy biostrukturalnej za pomocą STRUCTOGRAMU 1 – Słuchacze dodatkowo otrzymają Certyfikat Structogram.
Program studiów:
1. Wprowadzenie do coachingu
2. Podstawy komunikacji interpersonalnej
3. Warsztat coacha: narzędzia coachingowe, organizacja procesu coachingowego, rozmowa coachingowa, oprogramowanie klienta
4. Ćwiczenie umiejętności coachingowych pod superwizją oraz superwizja własnej pracy
w roli coacha
5. Moduły do wyboru [1] (jeden moduł jest obowiązkowy. Kolejne moduły są dodatkowo płatne):
Moduł I: rozwój osobisty
- trening asertywności
- trening antystresowy
- racjonalna terapia zachowań
Moduł II: rozwój umiejętności liderskich
- trening myślenia strategicznego
- trening rozwiazywania sytuacji trudnych w organizacji
- wykorzystanie coachingu jako narzędzia kierowania organizacją
Moduł III: rozwój umiejętności trenerskich
- analiza potrzeb szkoleniowych
- przygotowanie szkolenia i praca z grupą z wykorzystaniem coachingu
Moduł IV: współpraca w grupie
- trening kreatywności
- podnoszenie efektywności działania organizacji
- budowanie pozytywnych relacji w grupie
6. Coachingowy model przywództwa – podnoszenie jakości pracy szkoły
7. Rozwój w edukacji z wykorzystaniem strategii coachingowych
8. Warsztat nauczyciela: nauczyciel jako coach
9. Warsztat – Klucz do poznania siebie (analiza biostruktury mózgu)
Forma zajęć: warsztat
Czas trwania studiów: 2 semestry
Liczba godzin: 200 (wariant obowiązkowy)
Cena za 200 godz. – 4500 zł
(dodatkowe moduły – dodatkowo płatne, cena zostanie ustalona po zebraniu grupy).
Coaching w edukacji
Cel studiów:
główny cel studiów to przygotowanie absolwentów do wykorzystywania narzędzi coachingowych w pracy edukacyjnej i wychowawczej. Uczestnicy nauczą się stosowania coaching u zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej, a także w celu zwiększenia efektywności uczenia się.
Adresaci:
- Nauczyciele i dyrektorzy wszystkich typów szkół
- Osoby zajmujące się się wpieraniem rozwoju zawodowego nauczycieli (doradcy zawodowi, konsultanci itp.)
- Pracownicy administracji publicznej w zakresie oświaty
- Osoby zainteresowane coachingiem w edukacji
Dodatkowe kwalifikacje / korzyści dla słuchaczy:
- wzmocnienie efektywności osobistej lub zespołu,
- zdobycie umiejętności budowania relacji z uczniem i rodzicami,
- wzrost skuteczności w realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych,
- rozwinięcie umiejętności rozwiązywania problemów w szkole,
- poznanie narzędzi coachingowych,
- zwiększenie motywacji i poczucia własnej wartości,
- pokonywanie ograniczeń,
- wzrost satysfakcji i zadowolenia z życia,
- wzbogacenie własnego warsztatu pracy pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, dyrektora,
*Możliwość przeprowadzenia własnej analizy biostrukturalnej za pomocą STRUCTOGRAMU 1 – Słuchacze dodatkowo otrzymają Certyfikat Structogram.
Program studiów:
1. Wprowadzenie do coachingu
2. Podstawy komunikacji interpersonalnej
3. Warsztat coacha: narzędzia coachingowe, organizacja procesu coachingowego, rozmowa coachingowa, oprogramowanie klienta
4. Ćwiczenie umiejętności coachingowych pod superwizją oraz superwizja własnej pracy
w roli coacha
5. Moduły do wyboru (jeden moduł jest obowiązkowy. Kolejne moduły są dodatkowo płatne):
Moduł I: rozwój osobisty:
- trening asertywności
- trening antystresowy
- racjonalna terapia zachowań
Moduł II: rozwój umiejętności liderskich
- trening myślenia strategicznego
- trening rozwiazywania sytuacji trudnych w organizacji
- wykorzystanie coachingu jako narzędzia kierowania organizacją
Moduł III: rozwój umiejętności trenerskich:
- analiza potrzeb szkoleniowych
- przygotowanie szkolenia i praca z grupą z wykorzystaniem coachingu
Moduł IV: współpraca w grupie:
- trening kreatywności
- podnoszenie efektywności działania organizacji
- budowanie pozytywnych relacji w grupie
6. Coachingowy model przywództwa – podnoszenie jakości pracy szkoły
7. Rozwój w edukacji z wykorzystaniem strategii coachingowych
8. Warsztat nauczyciela: nauczyciel jako coach
9. Warsztat – Klucz do poznania siebie (analiza biostruktury mózgu)
Forma zajęć: warsztat
Czas trwania studiów: 2 semestry
Liczba godzin: 200 (wariant obowiązkowy)
Cena za 200 godz. – 4500 zł
(dodatkowe moduły – dodatkowo płatne, cena zostanie ustalona po zebraniu grupy).
Dodatkowe informacje:
Koordynatorka kierunku – dr Monika Kłos ( tel. 781-551-281)
Autorki w/w programu – dr Małgorzata Burzyńska i dr Monika Kłos
Prowadzący zajęcia: dyplomowani i licencjonowani trenerzy rozwoju osobistego (coachowie, psychologowie, terapeuci nurtu behawioralnego).
Coaching w edukacji
Cel studiów:
główny cel studiów to przygotowanie absolwentów do wykorzystywania narzędzi coachingowych w pracy edukacyjnej i wychowawczej. Uczestnicy nauczą się stosowania coaching u zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej, a także w celu zwiększenia efektywności uczenia się.
Adresaci:
- Nauczyciele i dyrektorzy wszystkich typów szkół
- Osoby zajmujące się się wpieraniem rozwoju zawodowego nauczycieli (doradcy zawodowi, konsultanci itp.)
- Pracownicy administracji publicznej w zakresie oświaty
- Osoby zainteresowane coachingiem w edukacji
Dodatkowe kwalifikacje / korzyści dla słuchaczy:
- wzmocnienie efektywności osobistej lub zespołu,
- zdobycie umiejętności budowania relacji z uczniem i rodzicami,
- wzrost skuteczności w realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych,
- rozwinięcie umiejętności rozwiązywania problemów w szkole,
- poznanie narzędzi coachingowych,
- zwiększenie motywacji i poczucia własnej wartości,
- pokonywanie ograniczeń,
- wzrost satysfakcji i zadowolenia z życia,
- wzbogacenie własnego warsztatu pracy pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, dyrektora,
*Możliwość przeprowadzenia własnej analizy biostrukturalnej za pomocą STRUCTOGRAMU 1 – Słuchacze dodatkowo otrzymają Certyfikat Structogram.
Program studiów:
1. Wprowadzenie do coachingu
2. Podstawy komunikacji interpersonalnej
3. Warsztat coacha: narzędzia coachingowe, organizacja procesu coachingowego, rozmowa coachingowa, oprogramowanie klienta
4. Ćwiczenie umiejętności coachingowych pod superwizją oraz superwizja własnej pracy
w roli coacha
5. Moduły do wyboru (jeden moduł jest obowiązkowy. Kolejne moduły są dodatkowo płatne):
Moduł I: rozwój osobisty:
- trening asertywności
- trening antystresowy
- racjonalna terapia zachowań
Moduł II: rozwój umiejętności liderskich
- trening myślenia strategicznego
- trening rozwiazywania sytuacji trudnych w organizacji
- wykorzystanie coachingu jako narzędzia kierowania organizacją
Moduł III: rozwój umiejętności trenerskich:
- analiza potrzeb szkoleniowych
- przygotowanie szkolenia i praca z grupą z wykorzystaniem coachingu
Moduł IV: współpraca w grupie:
- trening kreatywności
- podnoszenie efektywności działania organizacji
- budowanie pozytywnych relacji w grupie
6. Coachingowy model przywództwa – podnoszenie jakości pracy szkoły
7. Rozwój w edukacji z wykorzystaniem strategii coachingowych
8. Warsztat nauczyciela: nauczyciel jako coach
9. Warsztat – Klucz do poznania siebie (analiza biostruktury mózgu)
Forma zajęć: warsztat
Czas trwania studiów: 2 semestry
Liczba godzin: 200 (wariant obowiązkowy)
Cena za 200 godz. – 4500 zł
(dodatkowe moduły – dodatkowo płatne, cena zostanie ustalona po zebraniu grupy).
Dodatkowe informacje:
Koordynatorka kierunku – dr Monika Kłos ( tel. 781-551-281)
Autorki w/w programu – dr Małgorzata Burzyńska i dr Monika Kłos
Prowadzący zajęcia: dyplomowani i licencjonowani trenerzy rozwoju osobistego (coachowie, psychologowie, terapeuci nurtu behawioralnego).