Programowanie dla Nauczycieli
Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Edukacji Narodowej w roku szkolnego 2017-2018, w nowych planach nauczania przedmiotu informatyka programowanie będzie stałym elementem kształcenia. Rozszerzona podstawa programowa skierowana jest do uczniów już od pierwszej klasy szkoły podstawowej.
Głównym celem zmian i innowacji wprowadzonych w podstawie programowej będzie podniesienie poziomu sprawnego posługiwania się technologiami informatycznymi oraz pobudzenie logicznego myślenia, kreatywności i umiejętności wykorzystywania wiedzy programistycznej na innych przedmiotach.
Cel studiów:
to przygotowanie absolwentów do prowadzenia zajęć z programowania. Uczestnik pozna podstawy programowania wizualnego oraz zapozna się z bardziej zaawansowanymi językami programowania. Dodatkowo uczestnik zostanie wtajemniczony w badania użyteczności systemów informatycznych.
Adresaci studiów:
- nauczyciele szkół podstawowych, ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z informatyki, matematyki, mechatroniki.
- nauczyciele innych przedmiotów chcący nabyć umiejętności programistyczne
- osoby zainteresowane nabyciem wiedzy i umiejętności w zakresie programowania
Ramowy program studiów:
1. Programowanie graficzne:
- instalacja i uruchamianie programu Scrach
- podstawowe instrukcje
- instrukcje warunkowe
- instrukcje pętli
- generowanie kodu aplikacji
- warsztat – przygotowanie scenariusza gry i implementacja w Scrach
2. Tworzenie stron internetowych
- przygotowanie środowiska programistycznego
- hosting zewnętrzny
- wprowadzenie do HTML
- kaskadowe arkusze styli
- podstawy języka PHP
- relacyjne bazy danych
- wprowadzenie do SQL
- wzorzec Model-View-Controller
- warsztat – zaprojektowanie i implementacja serwisu www
3. Aplikacje okienkowe w Javie:
- przygotowanie środowiska programistycznego
- podstawy składni języka Java
- projektowanie aplikacji z użycie JavaFX
- wykorzystanie Scene Builder do tworzenia interfejsów
- wykorzystanie baz danych w Javie
- warsztat – zaprojektowanie i implementacja aplikacji
4. Projektowanie i programowanie systemów mechatronicznych
- programowanie Programowalnych Sterowników Logicznych (PLC)
- układy wykonawcze w systemach mechatronicznych
- rozwiązania OpenHardware i OpenSoftware w systemach mechatronicznych
- czujniki i sensory w systemach mechatronicznych
- przemysłowy Internet Rzeczy(IIOT)
- nowoczesne układy zasilania maszyn i urządzeń
- protokoły i interfejsy komunikacyjne w mechatronice.
- układy sterowania maszyn i urządzeń
- warsztat
5. Aplikacje internetowe z Java i Spring Boot
- wprowadzenie (definicje, protokół http, koncepcja)
- bazy danych (definicje, relacyjne, nierelacyjne, silniki, ORM)
- walidacja (definicja, koncepcja)
- architektura REST (definicja, przypadku użycia, koncepcja, mobile itd.)
- frontend (ówczesne frontendy, koncepcja, AngularJS)
- bezpieczeństwo (przykłady ataków, jak się zabezpieczać, świadomość bycia bezpiecznym) 7. Warsztat (Java, Spring Boot, Hibernate, REST)
6. Usability
- czym jest usability
- eyetracking w ocenie systemu informatycznego
- EEG jako narzędzie oceny emocji powstałych podczas użytkowania systemu informatycznego
- warsztat – badanie użyteczności wybranego systemu informatycznego
7. Metodyka nauczania
8. Praktyka
9. Pracownia dyplomowa
- implementacja systemu informatycznego w wybranej technologii
- przygotowanie dokumentacji
- prezentacja wyników prac na forum grupy
Czas trwania: 2 semestry
Liczba godzin: 190 + 60 praktyk
Opłata za studia: - wysokość czesnego w zależności od ilości rat
1 rata - 4100 zł
2 raty - 2150 zł
10 rat - 450 zł