Zarządzanie Turystyką i Hotelarstwem

Zarządzanie Turystyką i Hotelarstwem

Cel studiów:

Celem studiów jest zapoznanie słuchaczy z problematyką podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze usług turystycznych i hotelarskich. Program studiów obejmuje szeroki zakres zagadnień z zakresu zarządzania, ekonomii, prawa, psychologii z uwzględnieniem najnowszych trendów na rynku turystycznym.

Tak skonstruowany program umożliwia zarówno  przekazanie wiedzy  przydatnej  do otwarcia własnego biznesu turystycznego jak i pogłębienie wiedzy przydatnej w pracy w przedsiębiorstwach turystycznych.

Uzyskiwane uprawnienia:
Studia 3 - semestralne umożliwiają zdobycie kwalifikacji do nauczania przedmiotów z zakresu Turystyki i Hotelarstwa w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
 
Adresaci studiów:
nauczyciele, którzy chcą zdobyć uprawnienia do nauczania przedmów z dziedziny turystyki i hotelarstwa,
właściciele i menedżerowie obiektów hotelarskich ( np. hoteli, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych),
właściciele i menedżerowie biur podróży (touroperatorów, pośredników turystycznych i agencji turystycznych),
osoby, które chciałyby założyć własną działalność gospodarczą w sektorze turystyki i hotelarstwa,
pracownicy sektora publicznego, administracji samorządowej, samorządu branżowego i lokalnych/regionalnych organizacji turystycznych, odpowiedzialnych za rozwój i promocję turystyki w regionie,
wszystkie osoby zainteresowani rozwojem kompetencji zawodowych,
wszystkie osoby, które chciałyby się przekwalifikować i pozyskać nowe kompetencje zawodowe w dziedzinie turystyki i hotelarstwa.


Semestr pierwszy


MODUŁ I: Instytucjonalno-prawne otoczenie turystyki i hotelarstwa. Trendy w turystyce.

  • podstawowe pojęcia w turystyce i hotelarstwie.
  • ekonomiczne zagadnienia turystyki
  • współczesny rynek turystyczny i hotelarski
  • otoczenie instytucjonalne przedsiębiorstw turystycznych i hotelarskich  w Polsce
  • przedsiębiorstwa turystyczne i hotelarskie na rynku
  • kontakty międzykulturowe w turystyce i hotelarstwie
  • zrównoważony rozwój w turystyce i hotelarstwie
  • turystyka biznesowa
  • hotelarstwo ekskluzywne i luksusowe
  • rola transportu lotniczego, kolejowego, wodnego i drogowego w turystyce
  • potencjalni turystyce w Polsce: rynek Chin, Japonii i Indii
  • rozwój i potencjał rynku turystyki medycznej w Polsce i na świecie
  • społeczna odpowiedzialność biznesu  w branży turystycznej
  • nowe trendy w turystyce kulturalnej
  • turystyka trzeciego wieku, hotele rezydencjalne ”silver industry”


MODUŁ II: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym.

  • planowanie: analiza otoczenia organizacji, wybrane metody zarządzania strategicznego (do wyboru: McKinsey, BCG, SPACE, TOWS/SWOT), strategia organizacji (misja, cele strategiczne, taktyczne, operacyjne)
  • organizowanie: role menadżera, typy struktur organizacyjnych, projektowanie struktury organizacyjnej
  • motywowanie: metody i narzędzia motywacji
  • kontrola: kontrola i controling działalności gospodarczej przedsiębiorstwa turystycznego

MODUŁ III: Funkcjonowanie gastronomii hotelowej (wizyta studyjna w hotelu)
miejsce usługi gastronomicznej w usłudze hotelarskiej

  • możliwości podażowe  gastronomii hotelowej i ich wykorzystanie
  • organizacja gastronomii hotelowej
  • posiłki w ofercie gastronomii hotelowej
  • karta menu i zasady tworzenia
  • rodzaje menu w ofercie gastronomii hotelowej i zasady zestawiania menu
  • przygotowanie sali do obsługi konsumenta
  • zasady obsługi gościa
  • imprezy okolicznościowe w ofercie gastronomii hotelowej

MODUŁ IV: Marketing w turystyce i hotelarstwie. MICE
prawne aspekty tworzenia, promocji i sprzedaży produktów  turystycznych,

  • narzędzia marketingowe i zastosowanie w hotelarstwie.
  • plan marketingowy
  • instrumenty marketingu
  • segmentacja rynku
  • benchmarking
  • PR i zarządzanie reputacją w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim
  • rynek MICE (rynek imprez, eventów)
  • rola imprez MICE
  • oczekiwania organizatorów imprez
  • hotel jako podmiot kreujący rynek eventów
  • hotel jako uczestnik rynku eventów

MODUŁ V: Marketing internetowy. Technologie informatyczne w turystyce i hotelarstwie.

  • bezpieczeństwo informatyczne
  • internet w praktyce
  • marketing w wyszukiwarkach. Jak rozwiązać równanie SEM = SEO + PPC
  • grzechy główne reklamy w Internecie. Jak naprawdę zrobić porządną kampanie?
  • nie samym Facebookiem internauta żyje, czyli w których społecznościówkach warto zaistnieć
  • zarządzenia mobilne a Interenet • Portale branżowe związane z HoReCa.
  • CRS i GDS na przykładzie systemów Merlin X i Worldspan
  • nternetowe systemy rezerwacji

Semestr drugi

MODUŁ VI: Organizacja pracy w recepcji i w pionie pobytowym.

  • rola i znaczenie recepcji w hotelu
  • prawidłowa organizacja pracy w recepcji
  • niezbędna dokumentacja potrzebna w recepcji
  • profesjonalna obsługa klienta przez telefon
  • psychologiczne aspekty obsługi gości hotelowych
  • etyka w zawodzie hotelarza
  • podstawy prawne dotyczące pracy w recepcji w zakładzie hotelarskim

MODUŁ VII: Kultura kulinarna. Trendy w gastronomii.

  • trener: Mariusz Marszański
  • produkty lokalne i regionalne w UE
  • historia produktów chronionych,
  • korzyści z uczestnictwa w programach ochrony dla producentów i konsumentów,
  • przykłady chronionych prawem produktów w UE.
  • trzy rodzaje znaków i systemów ochrony:
  • chronione Nazwy Pochodzenia i Chronione Oznaczenia Geograficzne,
  • produkty ekologiczne,
  • gwarantowane Tradycyjne Specjalności.
  • kuchnia regionalna Polski – podział na regiony
  • produkty regionalne i tradycyjne
  • organizacje wspierające kuchnie regionów
  • przykłady szlaków kulinarnych w Polsce
  • warsztaty: przygotowanie czterech potraw charakteryzujących wybrane regiony kulinarne Polski  - pracownia gastronomiczna + produkty

MODUŁ VIII: Komunikacja interpersonalna

  • komunikacja w zespole
  • komunikacyjne narzędzia zarządzania zespołem
  • sztuka budowania czytelnych komunikatów
  • budowanie pozytywnych relacji w zespole
  • asertywność w pracy kierownika zespołu - trudne sytuacje komunikacyjne
  • efektywna prezentacja
  • techniki argumentacji pomysłów i idei
  • lider a kierownik
  • atrybuty lidera
  • budowanie autorytetu lidera
  • skład zespołu – preferowane role w zespole
  • etapy budowy zespołu
  • style kierowania
  • wpływ hierarchii potrzeb na zaangażowania członków zespołu
  • czynniki higieniczne i motywujące do pracy
  • rodzaje konfliktów w zespołach projektowych (konflikty konstruktywne i destruktywne)
  • geneza konfliktów (podłoże funkcjonalno-organizacyjne, podłoże psychologiczne)
  • zapobieganie konfliktom
  • techniki łagodzenia / likwidacji konfliktów – rola kierownika

MODUŁ IX Prowadzenie przedsiębiorstwa turystycznego. Case study
podstawy działalności gospodarczej w turystyce

  • obsługa klienta
  • organizacja imprez i usług turystycznych
  • geografia turystyczna. Regiony turystyczne świata.
  • rola pilota i przewodnika w realizacji imprezy turystycznej
  • ubezpieczenia w turystyce

MODUŁ X Prowadzenie przedsiębiorstwa hotelowego. Case study

  • prawne zagadnienia funkcjonowania przedsiębiorstwa
  • struktura organizacyjna
  • kompetencje kadry zarządzającej
  • potencjał przedsiębiorstwa
  • zarządzanie strategiczne
  • zarządzanie marketingowe
  • zarządzanie operacyjne
  • wskaźniki efektywności stosowane w hotelarstwie i ich interpretacja
  • revenue Management
  • case study – rynek hotelarski

Semestr trzeci

MODUŁ XI nauczycielski Nowe media w edukacji

  • czy można on-line uczyć gry w Zośkę?
  • social Media w edukacji
  • systemy prezentacji Prezi i PowerPoint
  • praca w chmurze
  • narzędzia Google
  • platformy zdalnego nauczania
  • tablica interaktywna

MODUŁ XII nauczycielski  Wybrane problemy pracy pedagogicznej współczesnego nauczyciela

  • po co nauczycielowi pedagogika?
  • czy szkoła jest środowiskiem wychowawczym?
  • ukryty program szkoły
  • współpraca podmiotów edukacyjnych - między tradycją a nowoczesnością
  • praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • zachowanie ładu i dyscypliny w klasie szkolnej
  • emisja głosu w pracy nauczyciela

Forma zaliczenia:
•uzyskanie zaliczeń z wszystkich przedmiotów
•praca dyplomowa
•zaliczenie praktyk  120h (dla słuchaczy III semestralnych studiów - uzyskania uprawnień przez nauczycieli do nauczania z dziedziny turystyki i hotelarstwa )


Liczba godzin:
2 semestry 204 h (180h w kontakcie bezpośrednim + 24h b-learning),
3 semestry 204 h (196h + 24h b-learning) + 154h semestr nauczycielski))

Czas trwania:

Studia podyplomowe (dwa warianty)
I.Dwusemestralne: 10 modułów (zjazdy sobota, niedziela), 2 semestry 204 h (180h w kontakcie bezpośrednim + 24h b-learning)
II.Trzysemestralne (uzyskanie uprawnień przez nauczycieli do nauczania z dziedziny turystyki i hotelarstwa): 12 modułów ((zjazdy sobota, niedziela, 3 semestry 204 h (196h + 24h b-learning) + 154h semestr nauczycielski))

Aktualności

KONTAKT

Wyższa Szkoła Gospodarki
Kolegium Nauk Technicznych
ul.Grunwaldzka 25b
87-100 Toruń
tel. stacj. 56 69 69 444
tel. kom. 510 265 091
wt@byd.pl

KONTAKT

Wyższa Szkoła Gospodarki
Kolegium Nauk Medycznych
ul. Konstytucji 3 Maja 40c
87-100 Toruń
tel. stac. 52 56 70 778 lub 52 56 70 779
tel. kom. 530 961 514
pielegniarstwo@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki