Edukacja i Rehabilitacja Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu

Edukacja i Rehabilitacja Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu

Cel studiów:

  • wyposażenie słuchaczy w wiedzę umożliwiającą racjonalne programowanie i podejmowanie oddziaływań rewalidacyjnych w stosunku do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością umysłową;
  • zwiększenie kompetencji praktycznych w zakresie pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo, na różnym poziomie kształcenia (zintegrowanego, blokowego, gimnazjum, szkoły zawodowej) i w różnych placówkach oświatowych, opiekuńczych, wychowawczych: szkoły specjalne, szkoły integracyjne itd.;
  • prowadzenie pracy w środowisku rodzinnym i społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną;
  • stosowania nowatorskich metod i form kształcenia tych osób sprzyjających ich rozwojowi i przystosowaniu.

Adresaci studiów:

Nauczyciele oraz inne osoby, które posiadają kwalifikacje do pracy w zawodzie nauczyciela, chcące uzyskać wiedzę i kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach i placówkach specjalnych.

Ramowy program zgodny z rozporządzeniem MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela

Dydaktyka specjalna
Diagnostyka w pedagogice specjalnej
Praktyki zawodowe kierunkowe – pedagogika specjalna
Zaburzenia ze spektrum autyzmu – podstawy teoretyczne (przyczyny, specyfika rozwojowa)
Diagnoza i ocena funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Wczesne wspomaganie rozwoju osób z ASD
Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
Pedagogika osób z ASD
Wybrane zagadnienia z prawa oświatowego (ścieżki kształcenia uczniów z ASD, wymogi stawiane szkołom dla uczniów z ASD)
Edukacja i terapia dzieci i młodzieży z ASD (trudności szkolne, kompetencje nauczyciela)
Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla uczniów z ASD (IPET, WOPF)
Specyfika pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Praca z dorosłą osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Analiza i terapia zachowań trudnych
Metodyka pracy i edukacji uczniów z ASD
Metodyka terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Elementy metody integracji sensorycznej w pracy z osobami z z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Podstawy programowe dla uczniów z ASD na poszczególnych etapach edukacyjnych
Technologie informacyjne w pracy nauczyciela
Praktyki zawodowe – edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Seminarium dyplomowe

Forma zaliczenia:

  • zaliczenie wszystkich przedmiotów oraz praktyki
  • praca dyplomowa

Liczba godzin: 640 (w tym 180 godzin praktyk)

Czas trwania: 4 semestry

Aktualności

KONTAKT

Wyższa Szkoła Gospodarki
Kolegium Nauk Technicznych
ul.Grunwaldzka 25b
87-100 Toruń
tel. stacj. 56 69 69 444
tel. kom. 510 265 091
wt@byd.pl

KONTAKT

Wyższa Szkoła Gospodarki
Kolegium Nauk Medycznych
ul. Konstytucji 3 Maja 40c
87-100 Toruń
tel. stac. 52 56 70 778 lub 52 56 70 779
tel. kom. 530 961 514
pielegniarstwo@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki