Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Cel studiów:

Przygotowanie słuchaczy do tworzenia i wdrażania w firmie optymalnej polityki personalnej zgodnej z założeniami nowoczesnej metody Human Resources Management. HRM postrzega ludzi jako cenne źródło sukcesów firmy i proponuje strategiczne, dalekowzroczne podejście do kierowania i rozwoju zasobów ludzkich. Program Studiów uwzględnia szczególnie takie zagadnienia jak: porozumiewanie się i komunikacja w firmie, pozyskiwanie pracowników, kierowanie i przywództwo, motywowanie.
Dzięki różnorodności zajęć (wykłady, seminaria, warsztaty) uczestnicy zostaną zapoznani zarówno z teoretycznymi aspektami zarządzania zasobami ludzkimi, jak i otrzymają możliwość przećwiczenia i udoskonalenia zdobytych umiejętności  w praktyce.
 
Adresaci:
Studium to adresowane jest do menedżerów, praktyków HRM, kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, pracowników działów kadr, doradców personalnych, ale także do wszystkich tych osób, które pragną zdobyć umiejętności kierowania i zarządzania ludźmi.
Osoby, które chcą pogłębić i doskonalić zdobyte już umiejętności w zakresie zarządzania ludźmi zapraszamy na studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi dla Menadżerów.
 
Korzyści:
Uczestnicy studiów zdobędą odpowiednią wiedzę oraz umiejętności praktyczne, niezbędne do prowadzenia efektywnej strategii personalnej w przedsiębiorstwie. Dowiedzą się w jaki sposób motywować podwładnych i oszczędzać swój czas oraz jak najskuteczniej komunikować się z zespołem, tak aby osiągać najlepsze wyniki. Nabędą cenną dzisiaj wiedzę w jaki sposób redukować poziom stresu w zespole i skłaniać pracowników do efektywnej pracy.
Zagadnienia poruszane w ramach studiów pozwolą słuchaczowi Studiów na poznanie i zrozumienie społecznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Poza zdobyciem wiedzy na temat stosunków międzyludzkich w zakładzie pracy, słuchacz będzie mógł doskonalić swoje umiejętności społeczne potrzebne tak w codziennej pracy z ludźmi, jak i w kierowaniu zespołem.
Ukończenie Studiów daje uczestnikom wiedzę i umiejętności niezbędne do pełnienia funkcji, które określa się mianem menedżera personalnego.

Ramowy program:
TRENING UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH – zajęcia w formule grupy otwarcia (20 godz.)

  • koło komunikacji
  • schemat komunikacji i źródła barier
  • narzędzia skutecznego komunikowania się: aktywne słuchanie, parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie, empatyczne słuchanie
  • style komunikowanie się
  • analiza zachować i kształtowani nawyków celowej aktywności
  • metody kształtowania zachowań
  • trening zachowań – podstawowe definicje, formy i rodzaje

EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO (20 godz.)

  • efektywność funkcjonowania organizacji w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi.
  • istota przywództwa – rola lidera
  • modelowe style przywództwa i ich uwarunkowania
  • kreatywne style przywództwa
  • przywództwo a typologia pracownika/zespołu
  • zarządzanie skoncentrowane na rezultat
  • wyznaczenie celów i delegowanie uprawnień

REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW (18 godz.)

  • analiza potrzeb i planowanie zatrudnienia
  • podstawowe założenia i narzędzia rekrutacji
  • modele kompetencji pracowników
  • analiza dokumentów i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
  • assessment center

OCENA I MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW (20 godz.)

  • motywowanie i ocena jako podstawowe narzędzia pracy lidera
  • skuteczne/nieskuteczne motywowanie
  • finansowe i pozafinansowe motywatory i demotywatory – zasady zastosowania „kija i marchewki”
  • typologia pracowników w kontekście relacji poziomu kompetencji do poziomu motywacji – indywidualizacja wsparcia
  • konstruktywna ocena jako narzędzie motywacji
  • zasady udzielania informacji zwrotnej
  • prowadzenie rozmów oceniających z podwładnymi
  • trudne decyzje odpowiedzialnego szefa - przekazywanie informacji trudnych

BUDOWANIE ZESPOŁU (20 godz.)

  • istota zespołowości
  • korzyści pracy w zespole – efekt synergii
  • typologia zespołów w oparciu o dwa wymiary: siła więzi i zadaniowość
  • dynamika procesu grupowego – kierunki rozwoju
  • role podejmowane przez członków zespołu
  • działania sprzyjające efektywnemu funkcjonowaniu zespołu
  • mechanizmy zespołowe
  • układanka osobowości w zespole
  • skuteczne komunikowanie się w zespole
  • źródła sytuacji trudnych w pracy w zespole
  • style reagowania na sytuacje trudne
  • budowanie współpracy – w poszukiwaniu win-win

PERSONAL BRANDING (20 godz.)

  • autoprezentacja i budowanie wizerunku
  • efekt 1 wrażenia
  • reguły wpływu społecznego
  • PR w organizacji
  • sztuka wystąpień publicznych
  • język ciała
  • profesjonalny wizerunek w biznesie

SZKOLENIA I DOSKONALENIE KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW (20 godz.)

  • rozwój i doskonalenie pracowników – diagnozowanie potrzeb rozwojowych, programy naprawcze
  • planowanie szkoleń w organizacji
  • rola trenera wewnętrznego
  • specyfika uczenia się osób dorosłych
  • planowanie szkoleń z zastosowaniem cyklu Kolba
  • konwencjonalne i kreatywne metody prowadzenia szkoleń
  • ewaluacja działań szkoleniowych

ASERTYWNOŚĆ I STAWIANIE GRANIC (10 godz.)

Cel: poprawa zdolności wyrażania własnych potrzeb, zarówno w sytuacjach codziennych jak i zawodowych. Doskonalenie umiejętności obrony własnego zdania. Kształtowanie umiejętności z zakresu asertywnej komunikacji, relacji w grupie i zespole. Nauka współdziałania z poszanowaniem granic.

  • istota asertywności
  • typologia zachować: agresja/uległość/manipulacja/asertywność
  • typy komunikatów –komunikaty typu TY; komunikaty typu JA
  • asertywna odmowa – zasady i techniki: zdarta płyta, odroczenie asertywne, zasłona dymna, komunikat podtrzymujące, zmiękczenia
  • mapa asertywności
  • mapa to nie jest terytorium
  • asertywność jako metoda zapobiegania konfliktom
  • dbanie o własne terytorium psychologiczne – reagowanie na oceny

COACHINGOWE METODY ZARZĄDZANIE (20 godz.)

  • coaching jako  styl zarządzania zasobami ludzkimi
  • coaching jako sztuka zadawania pytań
  • modele prowadzenia rozmów w oparciu o zasoby
  • Koło Priorytetów
  • model GROW
  • Model Wizja-Strategia_Determinacja
  • dialog motywacyjny w rozwoju kompetencji pracowników

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ (20 godz.)

  • rodzaje zmian w organizacji
  • rola menadżera w procesie wprowadzania zmian
  • zachowania pracowników w procesie zmian
  • budowanie pozytywnego nastawienia do zmian
  • efektywne komunikowanie zmian
  • minimalizowanie oporu pracowników wobec zmian
  • twórcze motywowanie pracowników do zmian

SEMINARIUM DYPLOMOWE (20 godz.)

Forma zaliczenia:

Formuła pracy dyplomowej do wyboru:

  • praca dyplomowa połączona z prezentacją
  • przeprowadzenie rozmowy oceniającej, motywującej lub coachingowej z pracownikiem (nagranie wideo) połączonej z prezentacją nagrania i udzieleniem informacji zwrotnej

Liczba godzin: 198

Czas trwania studiów: 2 semestry

Czesne: wysokość czesnego w zależności od liczby rat:

1 rata – 4000 zł
3 raty – 2100 zł
12 rat – 440 zł

Aktualności

KONTAKT

Wyższa Szkoła Gospodarki
Kolegium Nauk Technicznych
ul.Grunwaldzka 25b
87-100 Toruń
tel. stacj. 56 69 69 444
tel. kom. 510 265 091
wt@byd.pl

KONTAKT

Wyższa Szkoła Gospodarki
Kolegium Nauk Medycznych
ul. Konstytucji 3 Maja 40c
87-100 Toruń
tel. stac. 52 56 70 778 lub 52 56 70 779
tel. kom. 530 961 514
pielegniarstwo@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki