MS Excel - poziom zaawansowany

MS Excel - poziom zaawansowany

Program:

1. Dane:

  • Nadawanie nazwy blokom komórek arkusza
  • Zastosowanie automatycznego formatowania w obrębie zadanego bloku komórek
  • Konstruowanie własnego formatu prezentacji danych
  • Warunkowe formatowanie komórek
  • Import danych z pliku tekstowego. Dane źródłowe są rozdzielane przecinkami (CSV) lub innym separatorem

2. Prezentacja:

  • Podział arkusza na okna i blokowanie okien
  • Ukrywanie oraz odkrywanie kolumn i wierszy
  • Ukrywanie i odkrywanie arkuszy
  • Korzystanie z mechanizmu sumy pośredniej

3. Ochrona arkusza:

  • Zabezpieczenie i zdjęcie zabezpieczenia arkusza z użyciem hasła
  • Zabezpieczenie i zdjęcie zabezpieczenia wskazanych komórek z użyciem hasła

4. Ochrona skoroszytu:

  • Zabezpieczenie skoroszytu z użyciem hasła
  • Zdjęcie zabezpieczenia skoroszytu z użyciem hasłem

5. Manipulacja danymi:

  • Sortowanie wierszy danych w oparciu o kryterium zbudowane na atrybutach z wielu kolumn
  • Sortowanie wskazanych fragmentów arkusza w oparciu o zadane kryterium
  • Konstruowanie jedno lub wielokryterialnego zapytania
  • Realizacja zaawansowanych zapytań i filtrów danych
  • Powiązanie danych w komórkach i wykresach w ramach jednego arkusza
  • Powiązanie danych w komórkach i wykresach na różnych arkuszach tego samego skoroszytu
  • Powiązanie danych w komórkach i wykresach na różnych arkuszach w różnych skoroszytach
  • Powiązanie danych pomiędzy arkuszem i dokumentem tekstowym
  • Konsolidacja danych w przyległych arkuszach z wykorzystaniem funkcji 3D

6. Szablony:

  • Użycie gotowego szablonu
  • Edycja i zmiana właściwości szablonu

7. Wykresy i grafika:

  • Zmiana własności (m.in. kąta nachylenia) wykresów kołowych
  • Formatowanie etykiet opisujących osie wykresu
  • Zmiana położenia nagłówka, legendy, etykiet opisujących wykres
  • Rozłączenie segmentów tworzących wykres kołowy
  • Usunięcie serii danych z wykresu
  • Zmiana typu wykresu dla wybranych serii danych
  • Zmiana szerokości odstępów pomiędzy słupkami danych na wykresie kolumnowym 2D
  • Dodanie ilustracji do wykresu

8. Funkcje:

  • Zastosowanie funkcji daty i czasu
  • Zastosowanie funkcji matematycznych
  • Zastosowanie funkcji statystycznych
  • Zastosowanie funkcji operujących na tekście
  • Zastosowanie funkcji finansowych
  • Zastosowanie funkcji wyszukujących
  • Zastosowanie funkcji logicznych
  • Zastosowanie dostępnych funkcji bazodanowych
  • Zagnieżdżanie funkcji.

9. Analiza danych:

  • Tworzenie tabeli przestawnej z podanego zbioru danych
  • Zmiana danych wejściowych i odświeżenie tabeli przestawnej
  • Grupowanie i prezentacja danych w tabeli przestawnej według zadanych kryteriów
  • Utworzenie i nazwanie scenariusza/wersji dla zadanego zbioru danych
  • Przeprowadzenie analizy i wygenerowanie raportu na podstawie zapisanego scenariusza/wersji
  • Śledzenie i wizualizacja związków typu poprzednik w formułach komórek arkusza
  • Śledzenie i wizualizacja związków zależności od wskazanych komórek arkusza
  • Wyświetlenie treści formuł lub miejsca ich lokalizacji dla komórek arkusza
  • Dodawanie i usuwanie komentarzy
  • Edycja komentarzy przypisanych do komórek arkusza.

10. Narzędzia specjalne:

  • Rejestrowanie prostego makropolecenia
  • Uruchamianie makropolecenia
  • Podstawy edycji programów w VBA

Cel:
Kurs przedstawia metody efektywnej obsługi arkusza kalkulacyjnego. Uczestnik kursu poznaje sposoby opracowania wyników zawierających zaawansowane formy prezentacji informacji: formatowanie danych numerycznych, tekstu, grafiki, wykresów itp. Ponadto uzyskuje kompetencje w zakresie wykorzystania funkcji arytmetycznych, logicznych, statystycznych, daty i czasu oraz finansowych wbudowanych w aplikację arkusza kalkulacyjnego. Po zakończeniu kursu uczestnik będzie posiadał umiejętność posługiwania się narzędziami analitycznymi dostępnymi z poziomu arkusza kalkulacyjnego.

Adresaci:
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które na co dzień pracują  z programem MS EXCEL, które chciałyby podnieść efektowność posługiwania się tym programem. Udział w kursie pozwoli zapoznać się z zaawansowanymi sposobami przetwarzania i analizy danych przy pomocy arkuszy kalkulacyjnych.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji i Szkoleń WSG przy Metropolitalnym Kolegium Nauk Technicznych  w Toruniu lub wypełniając formularz zgłoszeniowy online
- podpisanie umowy o kurs.

Termin i miejsce:
- liczba godzin: 24
- tryb: weekendowy/wieczorowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Toruniu, ul. Grudziądzka 25b

Koszt: 480 zł

Polecane inne kursy:

 

Płatność przelewem na konto:
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
Santander Bank Polska
26 1090 1072 0000 0001 1991 0567
z dopiskiem: "Opłata za kurs MS Excel - poziom zaawansowany"

Aktualności
paź15
2020

KONTAKT

Wyższa Szkoła Gospodarki
Metropolitalne Kolegium Nauk Technicznych
ul.Grunwaldzka 25b
87-100 Toruń
tel. stacj. 56 69 69 444
tel. kom. 510 265 091
wt@byd.pl

KONTAKT

Wyższa Szkoła Gospodarki
Kolegium Nauk Medycznych
ul. Konstytucji 3 Maja 40c
87-100 Toruń
tel. stac. 52 56 70 778 lub 52 56 70 779
tel. kom. 530 961 514
pielegniarstwo@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
© 2022 Wyższa Szkoła Gospodarki